چگونگی تسریع در رشد گیاهان + آموزش کامل

در این پست به شما راه حلی بسیار عالی برای تسریع در رشد گیاهان رو آموزش می دهیم.

Advantages-of-LED-Grow-Lightsاولا، باید ببینیم گیاه به چه نورهایی نیازمند است که در مطالعات متعدد، ثابت شده که تنها دو نور “آبی” و “قرمز” در رشد گیاه بسیار موثر بوده است. وقتی که نور خورشید به برگ گیاه می تابد، گیاه مجبور به آزاد کردن مقدار زیادی انرژی برای دفع نور سبز از طیف نور مرئی خورشید صرف می کند و سعی دارد تا دو نور آبی و قرمز را در خود جذب کند. ما برای ایجاد این نورها نیاز به یک منبع نور قوی از رنگ های قرمز و آبی داریم که ما به شما مواردی را پیشنهاد می کنیم که بسیار با صرفه است. زیرا این مدار از LED ساخته شده و شما هم می دانید که مصرف برق LED ها بسیار بسیار کم و همینطور از طول عمر بیشتری نسبت به لامپ های دیگر برخوردار است.

برای انجام این پروژه عالی شما می توانید LEDهای آن را به صورت آماده تهیه کنید که در اکثر شهرها با نام “LED شاخه ای” به فروش می رسد. البته این LEDها شامل رنگ های متعددی می باشد که ما به رنگ ارغوانی یا به زبان انگلیسی “Magenta” نیاز داریم که از LEDهای قرمز و آبی تشکیل شده است. همچنین گونه هایی دیگر نیز موجود است که از خاصیت ضد آب برخوردار است. نصب این نوع LEDها بسیار آسان است به دلیل اینکه دارای بدنه محافظ و به نوعی هیت سینک می باشد.

LEDStripledstrip1

ledstrip2

این ترفند در کشورهای خارجی خیلی پرطرفدار است و توجه کشاورزان زیادی را به خود جلب کرده است. همچنین محصولات زیادی برای این طرح ارائه شده است که می توان آن را در سایت آمازون مشاهده نمود. (پیشنهاد می شود تصاویر زیر را ببینید.)

  • این پروژه اکثر برای پرورش گیاهان دریایی، سبزیجات (از جمله گوچه فرنگی، ریحون، تره، جعفری، نعنا و …)، گیاهان آکواریومی و … کاربرد دارد.

ledplanting2

ledplanting1

pinkhouse

NeoSol-NS-tomatoes

ledplanting3

ledplanting4

SONY DSC

ledplanting5

Led_grown_lights_useful

LED_panel_and_plants

برای ساخت دستی این مدار بسیار ساده به موارد زیر نیاز داریم:

  1.  LED به تعداد نیاز (نسبت LEDهای قرمز به آبی باید 6 به 1 باشد؛ یعنی اگر 36 عدد LED قرمز در نظر می گیرید، باید 6 عدد نیز LED آبی در نظر بگیرید.)
  2. قطعات الکترونیکی موردنیاز
  3. منبع تغذیه 5 ولت یا 3 ولت (آمپرش هم بستگی به تعداد LEDهاتون داره و شما می توانید از جدول پایین برای جریان مصرفی LEDها کمک بگیرید.)
  4. وسایل دیگر برای لحیم کاری (اگر خودتان می خواهید بسازید.)

advancedledlights

مدار به زودی ساخته خواهد شد و در همین جا قرار داده خواهد شد.

جدول مقادیر انرژی مصرفی LED های مختلف
رنگ LED ولتاژ (Volts) جریان (mA)
سفید 3.6 10 – 25
قرمز 2.2 15 – 25
آبی 3.4 10 – 20
نارنجی 3 10 – 20
سبز 2.8 10 – 20

نظری یا سوالی در موارد بالا دارید، در قسمت نظرات بیان کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

این وبسایت جهت تقویت در خدمات، از کوکی های مرورگر شما استفاده می کند. قبول کردن

4
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x