آموزش کار با قابلیت Remote Desktop

آیا تا به حال به این فکر افتاده اید که چگونه می توانید از منزل و از راه دور سیستم محل شرکت و یا اداره خود را به نحوی Remote کنید که حتی صفحه دسک تاپ آن را به همان شکل و شمایل بر روی سیستم خود داشته باشید. به عبارت دیگر آیا می توان به نحوی از تمامی امکانات آن سیستم بهره برده و به راحتی برنامه های آن را از راه دور اجرا کنید و بر روی سیستم خود ملاحظه کنید. شرکت مایکروسافت با قراردادن برنامه Remote Desktop در نسخه XP Professional خود این امکان را برای کاربران فراهم ساخته تا از راه دور به کامپیوتری در محل دیگر دسترسی یابند. از طریق این ویژگی می توانید از منزل به کامپیوتر محل کارتان مرتبط شوید و به تمام برنامه ها، فایلها و منابع موجود در شبکه محل کارتان، دسترسی یابید. حتی می توانید محیط دسکتاپ سیستم محل کارتان را عینا در کامپیوتر راه دور اجرا نمائید. در واقع شیوه کار این برنامه به نحوی است که به محض برقراری ارتباط، سیستم راه دور بطور اتوماتیک Lock می شود و مادامیکه به آن مرتبط هستید هیچ شخص دیگری نمی تواند به برنامه ها، فایلها و سایر منابع آن دسترسی داشته باشد و هنگامی که به محل کارتان بازگردید می توانید آن را با فشار دادن کلید های CTRL+ALT+DEL از حالت Lock خارج نمائید. از دیگر ویژگی های این برنامه امکان Login در یک زمان بر روی چند سیستم می باشد – حتی در حالتی که دیگران نیز به آن سیستم Log in کرده باشند – و کاربر می تواند برنامه های آنها را بطور همزمان اجرا کند.

منبع

به منطور این کار، شما بایستی مراحل بسیار آسان زیر را انجام دهید.

ابتدا باید یک سری تنظیمات در کامپیوتر مقصد انجام پذیرد.

این مراحل را روی کامپیوتر مقصد اعمال کنید:

1- به کنترل پنل بروید و گزینه System را بزنید.

How to enable remote access 1

2- در گوشه سمت چپ صفحه بر روی Remote settings کلیک کنید.

How to enable remote access 2

3- حال در قسمت Remote Assistance تیک گزینه … Allow Remote Assistance را بزنید.

4- همچنین در قسمت Remote Desktop، گزینه Allow remote connections to this computer را انتخاب کرده و تیک گزینه … Allow connections only from را بزنید. سپس OK را بزنید. (کار ما با کامپیوتر مقصد تمام شد!)

How to enable remote access 3

حال به سراغ کامپیوتر مبدأ می رویم و مراحل زیر را در آن اعمال می کنیم:

1- در محیط ویندوز کلیدهای میانبر Win + R را می فشاریم تا Run اجرا شود. حال در کادر عبارت “mstsc” را تایپ کرده و OK را میزنیم.

Remote Desktop 1

2- همانند تصویر زیر پنجره ای باز می شود که شما می توانید در کادر نشان داده شده، نام کامپیوتر مقصد یا آی پی (IP) مقصد را وارد کنید. برای انجام عملیات نیز گزینه Connect را بزنید.

Remote Desktop 3

3- همانند تصویر زیر خواهید دید که شما با استفاده از این مراحل به کامپیوتر مقصد متصل می شوید. البته باید توجه داشته باشید که بعد از وصل شدن به کامپیوتر مقصد ابتدا آن Logoff می شود و سپس شما اجازه متصل شدن به آن می یابید.

Remote Desktop 4

Remote Desktop 5

تهیه شده در Just Education

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
قلی پور
قلی پور
میهمان
شنبه، ۲۶ تیر ۱۴۰۰ ۱۱:۱۴:۲۵
امتیاز :
     

سلام و خسته نباشید. جالب بود. فقط یک سوال برام پیش اومد ایا از سخت افزار اون یکی سیستم استفاده میکنه یا از سخت افزار سیستمی که قراره از راه دور باهاش کارکنیم؟ممنون

این وبسایت جهت تقویت در خدمات، از کوکی های مرورگر شما استفاده می کند. قبول کردن

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x