آموزش غیرفعال کردن آپدیت اتوماتیک ویندوز ۱۰ و جلوگیری از مصرف زیاد اینترنت

بروزرسانی 23 اردیبهشت 1400: با توجه به بروزرسانی‌های متعدد ویندوز 10، این آموزش منسوخ شده است و پیشنهاد می‌شود این آموزش را مشاهده فرمایید.

در این پست شما با نحوه غیرفعال سازی آپدیت ویندوز 10، همچنین رفع مشکل مصرف زیاد ویندوز از پهنای باند اینترنت، به طور کاملا عملی آشنا خواهید شد.

روش اول) استفاده از Services.msc

1- کلیدهای ترکیبی Win+R را بفشارید. پنجره ای مانند تصویر زیر نمایان خواهد شد.

2- عبارت services.msc را درون کادر متنی وارد کرده و سپس دکمه OK را بفشارید.

3- در پنجره باز شده، لیستی از تمامی سرویس های ویندوز به نمایش می آید. در این لیست سرویس Background Intelligent Transfer را بیابید و بر روی آن کلیک راست کرده و گزینه Properties را بزنید.

4- در پنجره باز شده، در قسمت Startup type، از منوی پایین افتادنی گزینه Disabled را انتخاب کنید. حال بر روی دکمه Apply کلیک کنید. سپس دکمه Stop را زده و در آخر دکمه OK را بفشارید تا پنجره بسته شود. این سرویس باید همانند تصویر زیر Disabled شده باشد و عبارت Running از ستون Status حذف شده باشد.

5- حال از لیست سرویس ها، سرویس های Delivery Optimization و Windows Update را یافته و مرحله 4 را برای آن دو نیز انجام دهید.

روش دوم) استفاده از Command Prompt

1- کلیدهای ترکیبی Win+R را بفشارید تا پنجره Run نمایش داده شود.

2- درون کادر متنی عبارت cmd را تایپ کرده و کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+Enter را فشرده تا Command Prompt در حالت Administrator اجرا شود.

3- حال هر خط از کدهای زیر را به ترتیب و جدا از هم درون Command Prompt تایپ کرده و Enter را بفشارید.

  • توجه داشته باشید در قسمت start= disabled، بایستی فاصله بین علامت = و عبارت disabled رعایت شود.

4- در آخر باید با تصویر زیر روبرو شوید که این به منزله عملکرد صحیح شما می باشد.

روش سوم) استفاده از فایل Batch (روش پیشنهادی)

در این روش نیاز به هیچ گونه عمل خاصی نمی باشد. تنها بایستی فایل موجود در جعبه دانلود را دانلود کنید و برنامه را به صورت Run as Administrator اجرا نمایید.

نکته قابل توجه: ممکن است بعد از انجام روش های بالا، پس از هر بار ریستارت یا خاموش کردن سیستم، دوباره سرویس های آپدیت ویندوز فعال شوند. برای جلوگیری از این اتفاق کافیست بعد از هر بار روشن و بوت شدن ویندوز، این برنامه را اجرا کنید.

  • برای اینکه این برنامه به طور اتوماتیک بعد از هر بار بوت شدن ویندوز اجرا شود، کافیست یکی از روش های زیر را انجام دهید:
روش اول) استفاده از Registry Editor

1- فایل bat را در درایو C کپی کنید. حال کلیدهای ترکیبی Win+R را فشرده و عبارت regedit را درون کادر متنی وارد کرده و کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+Enter را بفشارید تا Registry Editor در حالت Administrator اجرا شود. درون پنجره باز شده، به شاخه زیر بروید و یا عبارت زیر را درون کادر متنی بالا وارد کرده و Enter بزنید:

Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

2- لیستی از برنامه های اجرایی واقع در بوت ویندوز نمایان خواهد شد. بر روی صفحه راست کلیک کرده و به New رفته و بر روی گزینه String Value کلیک کنید.

3- برای آن نامی مانند Windows 10 Update Disabler وارد کنید. سپس بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Modify را بزنید تا پنجره زیر باز شود.

4- در قسمت مشخص شده عبارت زیر را وارد نمایید و OK را بزنید:

runas /user:Administrator C:\Windows10UpdateDisabler.bat

5- حال به Task Manager رفته و بر روی زبانه Startup کلیک کنید.

6- برنامه خود را از درون لیست یافته و از صحت کار مطمئن شوید.

7- حال با هر بار بوت شدن ویندوز، برنامه bat اجرا خواهد شد.

روش دوم) استفاده از برنامه Task Scheduler ویندوز (روش پیشنهادی)

1- با کلیدهای ترکیبی Win+R به Run رفته و درون کادر متنی عبارت taskschd.msc را وارد نمایید و OK را بفشارید.

2- در پنجره باز شده، در منوی سمت راست، بر روی گزینه Create Task کلیک کنید.

3- در پنجره جدید، به زبانه General رفته و در قسمت Name، نامی برای برنامه مشخص نمایید. در قسمت Security Options، گزینه Run only when user is logged on را انتخاب نموده و تیک گزینه Run in highest privileges را بزنید. در قسمت Configure for، از منوی پایین افتادنی، گزینه Windows 10 را انتخاب نمایید.

4- حال به زبانه Actions رفته و بر روی دکمه New کلیک کرده و در قسمت Action، از منوی پایین افتادنی، گزینه Start a program را انتخاب کنید. سپس از قسمت Program/Script، جهت مشخص نمودن مکان فایل bat، بر روی دکمه Browse کلیک کنید. فایل bat را انتخاب نموده و OK را بفشارید.

5- به زبانه Conditions رفته و در قسمت Power، تیک گزینه Start the task only if the computer is on AC power را بردارید.

6- در آخر، به زبانه Settings بروید و تیک گزینه Stop the task if it runs longer than را برداشته و برای اتمام و ذخیره سازی برنامه، دکمه OK را بفشارید.

روش چهارم) استفاده از نرم افزار Windows 10 Update Disabler

این برنامه بدون هیچ دردسری تمامی کارهای بالا را انجام می دهد. کافیست این برنامه را اجرا کنید و طبق توضیحاتی که در صفحه دانلود این برنامه قرار گرفته است، آن را تنظیم کرده و به نتیجه ایده آل خود برسید. این برنامه را می توانید در این لینک مشاهده و دانلود نمایید.

بخش دانلود

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

این وبسایت جهت تقویت در خدمات، از کوکی های مرورگر شما استفاده می کند. قبول کردن

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x